שלבי התפתחות לפי חודשים מלידה ועד הליכה

0-3

  • השכבה של התינוק על הבטן על הגב והצדדים.
  • מעקב אחר חפצים בעיניים, יצירת קשר עין,הופעת חיוך חברתי(רצוני).
  • הבאת הידיים לקו אמצע הגוף ולפה.
  • פתיחה וסגירה של כפות הידיים.
  • מתחילה להיווצר הפרדה בגפיים (מערכת ההפרדות) והתינוק מזיז את גופו לעיתים קרובות וחובט בחפצים תלויים הכנסת החפצים לפה.
  • הרמת ראש בזווית של 45 מעלות בשכיבה על הבטן.
  • התינוק מזהה את הוריו.
  • למאמר בנושא שכיבה על הבטן
  • למאמר בנושא תרגילי עירסול וחשיבותם

4-6

  • התינוק מסובב ראשו לעבר מקור הרעש.
  • הושטת ידיים אל חפצים ותפיסה של אובייקט.
  • התינוק צוחק בקול.
  • אחיזת כפות רגליים בידיים בשכיבה על הגב.
  • הוא מסוגל להעביר את ידו מעבר לקו האמצע של גופו.
  • שכיבה על הבטן בנינוחות.
  • סיבוב ראש בחופשיות לכל הצדדים בזוית של 90 מעלות.
  • יישור מרפקים בשכיבה על הבטן והעברות משקל מצד מצד.
  • העברת משחק מיד ליד.
  • התהפכות מתחילה. בדרך כלל מהבטן לגב ואחכ מהגב לבטן.
  • למאמר בנושא התהפכות תינוקות

7-9

10-12

  • התינוק מסוגל לשבת ללא הגבלת זמן בלי להישען, צריך לזכור שיש תינוקות שעדיין לא מתיישבים.
  • הוא מסוגל לבצע אחיזת צבת – אחיזת אגודל ואצבע.
  • מתחיל למחוא כפיים.
  • דוחף עם הרגליים לקראת העמידה.
  • התינוק מגלה יכולת להתרומם למצב של עמידה לאחר השלב בו הוא מנענע את גופו מטה ומעלה כשעקביו על הרצפה ומושך עצמו לעמידה תוך כדי תמיכה.
  • מסוגל לטפס במדרגות.
  • הליכה סביב רהיטים ע"י התמכות בהם.
  • הוא מסוגל להחזיק לבד בבקבוק ולשתות.
  • הוא אוהב משחקי "קוקו", החבאת חפצים, מנופף בידו לשלום.
  • למאמר בנושא תחילת עמידה והליכה

שנה עד שנה וחצי

  • התינוק עושה את צעדיו הראשונים באופן עצמאי – תהליך זה יכול לקחת כמה חודשים עד גיל שנה וחצי .
  • הוא מסוגל לטפס במדרגות.
  • הוא מסוגל לבנות מגדל מכמה קוביות.
  • הוא מתכופף ומרים חפצים מהרצפה.
  • הוא מסוגל למצוא חפץ שהחביאו לו תוך כדי משחק.
  • הוא מסוגל להחזיק עיפרון ולשרבט.

שנה וחצי עד שנתיים

  • פעילויות חקירה ושליטה: זריקתם והפלתם של חפצים, פתיחה וסגירה של דלתות ומגירות, הפעלת מתג חשמלי…
  • טיפוס והחלקה במגלשות.
  • בניית מגדל מקוביות.
  • ריצה.
  • בתקופה זו, מרבית התינוקות מתחילים לדבר.
  • הוא מגיב להוראה מילולית פשוטה בת כמה מילים.
  • הוא מצביע על איברים בגופו ועל תצלומים מספרים.

שמי נעם גונן, אמא לגילי בת התשע ובת זוג לגבי, יועצת התפתחותית ומנחת הורים בעלת תואר ראשון בהוראת מחול ואנטומיה, לקויות למידה וויסות חושי מאבחנת ומטפלת בתינוקות בשיטת ורדי למעלה מעשור. בכל שנות נסיוני הספקתי ללמוד עוד ולהתמקצע דרך מאות תינוקות שביקרו אצלי בקליניקה בטיפולים ואבחונים פרטניים. באתר שלי תמצאו מידע על התפתחות תינוקות בשפע ותוכלו לקבל הבנה רחבה יותר וכלים להתמודדות קלה.

המקרים הם רבים ומגוונים: תינוקות שחוו קושי או עיכוב התפתחותי, חוסר איזון בין ציידי הגוף, נטיית צד, טורטוקוליס, היפוטוניה של הגוף והפרטוניה, תינוקות שלא רצו לשכב על הבטן, או סבלו נורא מגזים או חוסר שקט. הורים שהרגישו שמשהו הפריע לתינוקות שלהם ולא הבינו למה. תינוקות שאיחרו בהתהפכות, בזחילה, שלא התיישבו או כאלה שהתיישבו מוקדם מדי. תינוקות שלא הצליחו לעבור מזחילת גחון לזחילת שש, שסבלו מגמישות יתר במפרקי הירך, שפחדו ללכת ללא חפץ, שהלכו על קצות האצבעות, שנפלו כל הזמן, שלא ידעו איך לרדת מעמידה בחזרה לישיבה.

> בואו להכיר אותי

 

הצטרפו לרשימת התפוצה והישארו מעודכנים – השאירו פרטים כאן:

ברוכים וברוכות הבאים לאתר שלי,
כמה כיף שבאתם!

שמי נעם גונן, אמא לגילי בת החמש ובת זוג לגבי, מאבחנת ומטפלת בתינוקות בשיטת ורדי למעלה מעשור. בכל שנות נסיוני הספקתי ללמוד עוד ולהתמקצע דרך מאות תינוקות שביקרו אצלי בקליניקה בטיפולים ואבחונים פרטניים. באתר שלי תמצאו מידע על התפתחות תינוקות בשפע ותוכלו לקבל הבנה רחבה יותר וכלים להתמודדות קלה..

continue_button

שלבי התפתחות לפי חודשים מלידה ועד הליכה

0-3

  • השכבה של התינוק על הבטן על הגב והצדדים.
  • מעקב אחר חפצים בעיניים, יצירת קשר עין,הופעת חיוך חברתי(רצוני).
  • הבאת הידיים לקו אמצע הגוף ולפה.
  • פתיחה וסגירה של כפות הידיים.
  • מתחילה להיווצר הפרדה בגפיים (מערכת ההפרדות) והתינוק מזיז את גופו לעיתים קרובות וחובט בחפצים תלויים הכנסת החפצים לפה.
  • הרמת ראש בזווית של 45 מעלות בשכיבה על הבטן.
  • התינוק מזהה את הוריו.
  • למאמר בנושא שכיבה על הבטן
  • למאמר בנושא תרגילי עירסול וחשיבותם

4-6

  • התינוק מסובב ראשו לעבר מקור הרעש.
  • הושטת ידיים אל חפצים ותפיסה של אובייקט.
  • התינוק צוחק בקול.
  • אחיזת כפות רגליים בידיים בשכיבה על הגב.
  • הוא מסוגל להעביר את ידו מעבר לקו האמצע של גופו.
  • שכיבה על הבטן בנינוחות.
  • סיבוב ראש בחופשיות לכל הצדדים בזוית של 90 מעלות.
  • יישור מרפקים בשכיבה על הבטן והעברות משקל מצד מצד.
  • העברת משחק מיד ליד.
  • התהפכות מתחילה. בדרך כלל מהבטן לגב ואחכ מהגב לבטן.
  • למאמר בנושא התהפכות תינוקות

7-9

10-12

  • התינוק מסוגל לשבת ללא הגבלת זמן בלי להישען, צריך לזכור שיש תינוקות שעדיין לא מתיישבים.
  • הוא מסוגל לבצע אחיזת צבת – אחיזת אגודל ואצבע.
  • מתחיל למחוא כפיים.
  • דוחף עם הרגליים לקראת העמידה.
  • התינוק מגלה יכולת להתרומם למצב של עמידה לאחר השלב בו הוא מנענע את גופו מטה ומעלה כשעקביו על הרצפה ומושך עצמו לעמידה תוך כדי תמיכה.
  • מסוגל לטפס במדרגות.
  • הליכה סביב רהיטים ע"י התמכות בהם.
  • הוא מסוגל להחזיק לבד בבקבוק ולשתות.
  • הוא אוהב משחקי "קוקו", החבאת חפצים, מנופף בידו לשלום.
  • למאמר בנושא תחילת עמידה והליכה

שנה עד שנה וחצי

  • התינוק עושה את צעדיו הראשונים באופן עצמאי – תהליך זה יכול לקחת כמה חודשים עד גיל שנה וחצי .
  • הוא מסוגל לטפס במדרגות.
  • הוא מסוגל לבנות מגדל מכמה קוביות.
  • הוא מתכופף ומרים חפצים מהרצפה.
  • הוא מסוגל למצוא חפץ שהחביאו לו תוך כדי משחק.
  • הוא מסוגל להחזיק עיפרון ולשרבט.

שנה וחצי עד שנתיים

  • פעילויות חקירה ושליטה: זריקתם והפלתם של חפצים, פתיחה וסגירה של דלתות ומגירות, הפעלת מתג חשמלי…
  • טיפוס והחלקה במגלשות.
  • בניית מגדל מקוביות.
  • ריצה.
  • בתקופה זו, מרבית התינוקות מתחילים לדבר.
  • הוא מגיב להוראה מילולית פשוטה בת כמה מילים.
  • הוא מצביע על איברים בגופו ועל תצלומים מספרים.
mom_baby_clean

הצטרפו לרשימת התפוצה והישארו מעודכנים – השאירו פרטים כאן: